Časopis Time: Ahoj, Instagramers

Není pochyb o tom, že mobilní fotografie a art jsou na vzestupu. Potvrzuje to nejen množství snímků, které byly za uplynulý rok vytvořeny pomocí mobilních zařízení, ale i zájem o sociální sítě, kde uživatelé komunikují především obrazem. Prvenství na pomyslném žebříčku popularity si drží stále Instagram. I to je možná důvod, proč si ho stále častěji všímají velká zahraniční média. Některé s ním dokonce začala pracovat a využívat potenciál téhle sociální sítě jako „most“ se čtenáři. Těch totiž u tištěných novin a časopisů naopak výrazně ve světě i u nás doma ubývá. Největší skeptici dokonce hlásají, že do 5 let bude s printovými médii (především formátem deníků) definitivně amen. Jedním z posledních experimentů, kterým se redakce printových médií snaží o „podchycení“ čtenářů, podnikl v tomto týdnu slavný americký časopis TIME. A zacílil právě na tzv. Instagramers, tedy uživatele účtu na Instagramu, kterých je už přes 30 milionů. TIME na svém WEBU vyhlásil projekt, v němž vyzval Instagramers k vytváření mobilních fotografií ze svého života. Speciálně pro tento účel požádal účastníky, aby svým fotkám přidělili hashtag #TIMEwireless, podle kterého se dá konkrétní množina snímků snadno v app  Instagram dohledat.  A jak to dopadlo ? Skvěle ! Pokud se právě teď zkusíte podívat, zjistíte, že milovníci Instagramu z celého světa  přidali zmiňovaný hashtag bezmála k 20 tisícům snímků !!! A to je slušná porce, nemyslíte ? Zbývá jenom dodat, že pro lepší orientaci dostali mobilní fotografové několik návrhů, co fotit. A sice Autoportrét, Můj domov, dále Co jste dnes měli k snídani a Krajina, která ukáže, kde žiju. No, popravdě řečeno, nechtěl bych být v roli fotoeditorů TIME:-) Probrat se tím balíkem dá totiž pěkně zabrat. odívejte se nicméně alespoň na několik narychlo vybraných screenshotů profilů některých účastníků projektu, které jsem dnes ráno vylovil přímo v Instagramu. Myslím, že tam jsou vážně povedené kousky.