Legendární výrobce slavných fotoaparátů Polaroid oznámila záměr otevřít během roku 2013 zhruba 10 experimentálních prodejen, které ponesou název Polaroid Fotobar. První z nich zahájí provoz během února na Floridě, další se postupně objeví v různých destinacích USA. Síť maloobchodních a „zážitkových“ prodejen má nabídnout zákazníkům originální a komplexní servis při zpracování fotografií. Včetně možnosti si na místě vybrat nejlepší snímky a na základě pestré nabídky je nechat vytisknout v různých formátech a na různé materiály. Design a uspořádání Fotobarů se blíží vizualitě proslulých prodejen Apple Store, kde se firma Polaroid inspirovala. Vedení společnosti svým novým obchodním modelem hodlá využít rostoucí potenciál zákazníků, z nichž většina své snímky nechává pouze v digitální podobě, ale už se k nim později nikdy nevrátí.
„V současné době vznikne za jeden den zhruba 1,5 miliardy fotografií a toto číslo neustále roste. Zejména v souvislosti s popularitou a kvalitou telefonů s fotoaparátem,“ řekl k záměru Warren Struhl, zakladatel a CEO společnosti Fotobar, LLC. „Bohužel, i to nejlepší z těchto obrazů málokdy opustí paměť mobilu. Cílem je nabídnout zákazníkům, aby své fotografie snadno a rychle zpracovali a vytvořili z nich něco hmotného, kreativního, nadčasového, ale i zábavného. A Polaroid Fotobar obchody jsou přesně tím místem, kde to můžou provést,“ doplnil Struhl.
Zákazník ve Fotobarech získá možnost si pomocí nejnovějších technologií své obrázky stáhnout, ale také editovat a nechat upravit. Záhy potom může zvolit některé z řady materiálů (například plast, plátno, dřevo, plech, papír), na něž si nechá snímky nazvětšovat a zaslat domů.
„Polaroid se postará o sdílení nejcennějších a nezapomenutelných okamžiků. Fotobar prodejny představují dokonalý moderní výraz hodnot, pro které jsme pracovali a úspěšně působili 75 roků na trhu. Jsme velmi nadšeni otevřením těchto obchodů. A příležitostmi, které vytvoříme pro miliony spotřebitelů, jimž nabídneme naše zkušenosti,“ říká prezident a generální ředitel společnosti Polaroid Scott W. Hardy.
V každém z experimentálních míst by se zákazníci měli dočkat nejen příjemného a krásného prostředí, ale také moderní technologie a zkušených, speciálně vyškolených zaměstnanců, kteří s nimi budou individuálně konzultovat jednotlivá přání, kroky a dotazy. Na podobném principu péče o zákazníka funguje právě i Apple. Kromě proměny fotografií v tisky a obrazy bude možné z FotoBaru snímky posílat i na tradiční sociální sítě jako Facebook, Tvitter, Instagram. Hodně by tak tato místa mohli využívat nejen místní obyvatelé, ale i zákazníci z řad turistů.
Během letošního roku má vzniknout po USA 10 podobně koncipovaných prodejen. Zájem proniknout i na evropské nebo jiné trhy, zatím společnost neplánuje.